Feyenoord kan aanstaande zondag landskampioen worden! In dat geval vindt de huldiging plaats op 15 mei op de Coolsingel. De huldiging van Feyenoord is een feest voor iedereen die de club een warm hart toedraagt. Voor de huldiging van Feyenoord gelden dezelfde gedragsregels als in de Kuip. Huisdieren zijn daarom niet toegestaan op het evenemententerrein.

In een uitzending op Radio Rijnmond is gezegd dat huisdieren inderdaad niet welkom zijn, maar dat er een uitzondering geldt voor geleide- en hulphonden. Volgens wet- en regelgeving zouden assistentiehonden inderdaad niet geweigerd mogen worden tijdens dit evenement, maar….

Er mag op het evenemententerrein geen vuurwerk meegenomen of afgestoken worden, mag er geen alcohol genuttigd worden, moet iedereen zich keurig gedragen. Maar iedereen weet beter, want dit is nooit te handhaven. Wil je je met je assistentiehond tussen een hossende, springende en schreeuwende mensenmassa van tienduizenden personen begeven waarvan er een aantal niet vies zijn om vuurwerk en fakkels af te steken?

Als er ongeregeldheden zouden uitbreken kan de Mobiele Eenheid geen rekening met jou en je assistentiehond houden. Om bovengenoemde redenen adviseert Stichting Gebruikers Assistentiehonden dat, wanneer je naar de huldiging en het centrum van Rotterdam wilt, je assistentiehond niet mee te nemen. Denk altijd eerst aan (het welzijn van) je hond en wees een wijze baas!