Graag informeren we jullie over de voortgang van de enquête, die we gaan uitzetten bij alle ziekenhuizen in Nederland.

Het aantal ziekenhuizen in Nederland is groot. We hebben er voor gekozen de enquête in delen te gaan uitvoeren. Dit heeft vooral te maken met het werk dat voortkomt uit de reacties die we hopelijk in groten getale gaan krijgen. We zullen de enquête gaan uitzetten via internet. Dat is gratis, maar betekent wel dat er verder geen ondersteuning zal plaatsvinden. Alle reacties dienen we zelf in kaart te brengen. Omdat we het graag goed willen doen, zullen we het dus in delen gaan uitvoeren.

We streven er naar om begin volgende week de enquête uit te zetten bij alle academische ziekenhuizen en alle ziekenhuizen in de provinciehoofdsteden van Nederland. Als de termijn gesloten is, zullen we enkele weken daarna de volgende ronde doen. Dat geeft ons de mogelijkheid om per ronde alles goed in kaart te brengen. Uiteraard wachten we niet met bekendmaking van de uitkomsten en zullen we deze ook per ronde plaatsen op onze website. Hoe we dit precies gaan doen, weten we op dit moment nog niet. Dit zal mede afhankelijk zijn van de hoeveelheid reacties en de uitkomsten.

Uiteraard brengen we jullie op de hoogte als de enquête is uitgezet door onder andere de gestelde vragen met jullie te delen.

Nadat alle ziekenhuizen zijn bevraagd, zullen we ook om reacties bij jullie vragen op basis van jullie eigen ervaringen.