Het stond al een tijdje in de planning en vandaag is het uitgevoerd: een schouw in Krimpen aan den IJssel met als onderwerp “Hoe toegankelijk zijn de openbare gelegenheden in Krimpen aan den IJssel voor mensen die afhankelijk zijn van een assistentiehond”.

Samen met leden van D66 van genoemde gemeente hebben we een flinke wandeling gemaakt en eigenlijk alleen maar positief nieuws te melden. In één locatie, waar honden niet binnen mogen, veerde iemand spontaan van de stoel om bijna over de balie te springen, maar keek eerst nog een keer naar de assistentiehond voordat er iets gezegd werd en…. ging net zo spontaan weer zitten.

Natuurlijk hebben we niet álle gelegenheden kunnen bezoeken, maar alle locaties die we bezocht hebben waren zonder meer toegankelijk en werden er geen op- of aanmerking gemaakt.

Buiten dit alles was het, ondanks het grauwe en sombere weer, een gezellige aangelegenheid! Lia en Jacco ontzettend bedankt dat jullie hieraan mee hebben gedaan! Anja en Arjan bedankt voor de wandeling!