Sidney met Bas op het binnenhof bij de Tweede Kamer in Den Haag

Nadat de afspraak eerder verzet was, mochten Bas en ik vandaag, namens de stichting, in de Tweede Kamer bij Vera Bergkamp op bezoek. Bas had zijn beste zwarte pak tevoorschijn gehaald.

We hebben natuurlijk gesproken over de ratificatie van het VN-verdrag voor gehandicapten met daaraan gekoppeld de aanpassing in de Algemene Wet Gelijke Behandeling, waardoor personen die afhankelijk zijn van een assistentiehond in de toekomst niet meer de toegang geweigerd mag worden. De hoop is er om dat dit jaar nog rond te hebben. Wij hopen mee, want dat is toch positief.

Natuurlijk hebben we ook andere dingen besproken, zoals de term assistentiehond en dat het niet alleen gaat om de blindengeleidehond en/of ADL-hulphond, het Meldpunt voor toegangsweigeringen met de assistentiehond, over de mensen die de status van assistentiehonden misbruiken, de handel in hondentuigjes en de stand van zaken omtrent de taxiwet.

Het was een zeer aangenaam gesprek.