Wintertijd is ingegaan en het “vuurwerkfeest” gaat weer beginnen. Het is dus weer tijd voor de vuurwerkcampagne van Stichting Gebruikers Assistentiehonden. Na twee succesvolle jaren willen we het dit jaar nog groter aanpakken door samen te werken met partijen die hetzelfde nastreven als wijzelf: er mag, zoals voorgaande jaren wél gebeurde, geen assistentiehond meer afgekeurd worden, gewond raken of bekogeld worden door vuurwerk!

Ook zorgt het afsteken van vuurwerk bij de assistentiehond en zijn gebruiker al snel voor angst en stress. Door deze bewustwordingscampagne proberen wij leed en verdriet bij de gebruiker en assistentiehond te voorkomen.

De Tweede Kamer wil geen verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Een verbod zal het probleem ook niet verhelpen omdat er veel illegaal vuurwerk het land binnen komt. Wij vragen om geen vuurwerk in het bijzijn van of naar een assistentiehond en de assistentiehondgebruiker te gooien. Wacht even totdat we veilig gepasseerd zijn!

Natuurlijk zijn wij er tegen dat vuurwerk naar welk dier dan ook gegooid wordt, dat ze bang gemaakt worden of erger…  Waarom dan toch een vuurwerkposter voor assistentiehonden? Wij willen onder de aandacht brengen dat

• een assistentiehond een medisch hulpmiddel is,
  • de assistentiehond ook in december met de gebruiker naar buiten moet,
  • vuurwerk een trauma kan geven en daardoor de hond zijn/haar werk niet meer kan uitvoeren en  in het ergste geval afgekeurd moet worden,
  • wanneer een assistentiehond afgekeurd moet worden door vuurwerk, de gebruiker maanden tot anderhalf jaar geen hulpmiddel heeft en daardoor niet zelfstandig kan functioneren,
  • niet alle soorten assistentiehonden vergoed worden door de ziektekostenverzekeraar,
  • een afgekeurde assistentiehond een schadepost is van, financieel gezien, zo’n € 25.000,00 naast de grote emotionele schade die dit teweeg brengt.

Zoals gezegd willen we de vuurwerkcampagne nóg groter aanpakken om ons doel te bereiken, maar dat kunnen we niet alleen. De volgende bedrijven/organisaties hebben zich al aangemeld om onze vuurwerkcampagne te steunen:

DELA goededoelenfonds (hoofdsponsor)

Eye4pets huisdierproducten

Hulphonden voor Autisme

Hulphondenschool De Click

–  Honden & Bazen Coaching Marlia Oosterhof

–  Oogvereniging Themagroep Geleidehondgebruikers

Sta jij achter onze campagne en wil je dit ook uitdragen door het logo van je bedrijf of organisatie op de poster te vermelden dan kan dat door je sponsorlogo’s voor € 150,00 op de poster te laten drukken. De posters zullen beschikbaar komen in A3 en A2 formaat en worden landelijk verspreid en natuurlijk krijg je zelf posters. Ook wordt er een link geplaatst op onze website en zul je vermeld worden als sponsor in onze berichten op sociale media.

Wil je alleen met het logo en de link van je bedrijf of organisatie op de website vermeld worden? Dat kan ook voor € 100,00.

Neem voor meer informatie, voor 15 november 2017, contact op met Rianne Tetelepta, vuurwerk@stichtingga.nl of 06 – 1901 1081.