Voorzitter: Sidney Tetelepta

Ik ben Sidney Tetelepta, woonachtig in Capelle aan den IJssel, geboren te Schiedam in 1970, met Zuid-Molukse roots. Ik heb de oogziekte Retinitis Pigmentosa. Aan mijn linkerhand staat mijn trouwe vriend, mijn ogen, mijn geleidehond Bas. Aan mijn rechterhand staat altijd mijn rots in de branding, mijn vrouw Rianne. Kinderen hebben wij niet. Dit is een bewuste keuze, omdat mijn oogziekte erfelijk is. Wij hebben wel, naast geleidehond Bas, nog andere honden. Toen ik hoorde dat iemand met een assistentiehond de toegang geweigerd werd en nergens terecht kon, ben ik me gaan verdiepen in de problemen van mensen die gebruik maken van een assistentiehond. Het blijkt dat er veel meer problemen zijn waar assistentiehonden en hun gebruikers tegenaan lopen. Onder andere wet- en regelgeving waar de mensen op terug kunnen vallen was er op dat moment nog niet in Nederland en het mag nu nog wel aangepast worden. Het idee een stichting op te zetten om voor de belangen van deze mensen op te komen was geboren. Mijn missie was begonnen!

Penningmeester / Beleidsmedewerker: Pauline Schellekens

Ik ben Pauline Schellekens-Dijkstra. Ik heb psychologie/filosofie gestudeerd en ben onder andere als opleidingscoördinator en docent verpleegkunde werkzaam geweest.

Sinds half 2016 zet ik mij,  eerst als beleidsmedewerker, vol enthousiasme in voor de Stichting Gebruikers Assistentiehonden om mee te strijden voor volledige toegankelijkheid en acceptatie van assistentiehonden en de mensen die daarvan afhankelijk zijn.

Secretaris: Sylvia van der Vlist

Ik ben Sylvia van der Vlist en ik ken een aantal personen die afhankelijk zijn van een assistentiehond. Ik zie wat een assistentiehond voor deze mensen doet en dat ze veel onafhankelijker en dus zelfstandiger zijn. Denk je eens in dat je altijd afhankelijk moet zijn van een persoon, dat wil je toch niet? Wat ik merk is, dat er nog veel onbekendheid en onbegrip over assistentiehonden bestaat. Wat betekent een assistentiehond, welke taken verrichten ze, voor welke beperking worden ze ingezet? Eén van de taken voor Stichting Gebruikers Assistentiehonden om dit meer onder de aandacht te brengen. Ik ben enorm gedreven om mij hiervoor in te zetten!

Coördinator: Rianne Tetelepta

Rianne Tetelepta, dat ben ik. Als vrouw van de voorzitter van Stichting Gebruikers Assistentiehonden ben ik een spin in het web. Omdat Sidney veel niet kan zien, doe ik alles waarbij je visueel ingesteld moet zijn en nog veel meer.

De stichting groeit en onze werkzaamheden worden meer en meer. Ondanks dat het niet altijd positief is, haal ik veel voldoening en energie uit het werk voor Stichting GA! De contacten met de mensen die afhankelijk zijn van een assistentiehond is wel één van de leukste dingen. Er zijn zoveel mooie mensen in onze doelgroep, daar wil ik en blijf ik mij voor inzetten, samen met de andere teamleden, vrijwilligers, ambassadeurs van Stichting GA! Het is intussen een passie, maar bovenal een missie.

Jurist: Kees van den Dool

Kees van den Dool is mijn naam. Ik ben jurist en ik spar met genoegen met de bestuursleden van Stichting GA! over juridische vragen om een goede toekomst voor de stichting te bewerkstelligen.