Een van onze hoofddoelen is het verbeteren van de toegankelijkheid voor de assistentiehonden. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat de assistentiehonden nergens meer de toegang zullen worden geweigerd. Om dit uiteindelijke doel te bereiken of in ieder geval te benaderen is er nog een lange weg te gaan. Een weg die de stichting stap voor stap wil aflopen.
Een belangrijke locatie waar geen eenduidige lijn wordt getrokken zijn de ziekenhuizen. Recent lazen wij hier over op de facebookpagina van Geleide- en/of Hulphondgebruiker. In de komende weken gaan wij voorbereidingen treffen om met een korte vragenlijst onderzoek te doen naar de toegankelijkheid van alle ziekenhuizen in Nederland . De uitkomsten van dit onderzoek zullen we uiteraard met jullie delen an zal terug te lezen zijn op deze website.
Het is de bedoeling dat meer van dit soort onderzoeken in dit jaar en komende jaren gaan plaatsvinden. Heb je ideeën over welke locaties voorrang hebben bij deze onderzoeken, mail ons dan via stichting@gebruikersassistentiehonden.nl